Tuesday, July 8, 2008

PIAGAM PELANGGAN

PIAGAM PELANGGAN

Bahawa kami warga SK Sri Suria (1) berjanji untuk memberikan perkhidmatan yang terbaik kepada pelanggan kami seperti berikut :-

Memberi layanan mesra dan segera.
Memberi perkhidmatan yang cemerlang dan berkualiti.
Menyediakan suasana yang selesa di sekolah termasuk dalam proses pengajaran dan pembelajaran di bilik darjah.
Bersedia menyelesaikan masalah yang berkaitan.
Memastikan program-program pembelajaran dapat dilaksanakan dengan jayanya.
Berusaha melahirkan guru-guru yang berkualiti, berinovasi dan kreatif.
Memberi peluang seluas mungkin kepada semua murid dalam bidang kurikulum dan kokurikulum.
Memastikan tiada hasil kecuali kecemerlangan.

MURID :
Memastikan semua murid menerima P&P mengikut masa yang diperuntukkan.
Memastikan semua murid mendapat layanan yang adil.
Memastikan semua murid yang layak mendapat pinjaman buku teks untuk tahun berikutnya menerima buku teks pada hujung tahun semasa, sebelum sesi persekolahan berakhir.
Memastikan semua murid tahap dua mendapat peluang menyertai kegiatan kokurikulum sekurang-kurangnya satu persatuan, satu kelab beruniform dan satu aktiviti sukan / permainan.
Peluang diberi kepada murid tahap satu untuk menyertai satu aktiviti kokurikulum mengikut minat dengan kebenaran ibu bapa.

KAKITANGAN:
Setiap kakitangan sekolah menerima latihan dalaman dalam bidang masing-masing sekurang-kurangnya dua kali setahun.
Sebarang masalah/kesulitan yang dihadapi oleh setiap kakitangan akan diambil tindakan segera, tidak lebih dari 3 hari.

IBU BAPA / PENJAGA:
Setiap ibu bapa / penjaga murid yang berurusan dengan sekolah akan dilayan secara adil dan mesra.
Setiap aduan akan disiasat dan maklum balas akan diberi tidak lebih dari 3 hari bekerja.
Setiap cadangan/usul yang baik dan munasabah akan dipertimbangkan oleh pihak sekolah.

KEMENTERIAN PELAJARAN:
Memastikan setiap arahan dan permohonan pihak Kementerian Pelajaran diambil tindakan selewat-lewatnya sehari selepas surat/arahan diterima.

No comments:

Post a Comment